Geen kind in België blijft achter.
Kinderarmoedestichting Pelicano strijdt onvermijdelijk tegen de stille epidemie van kinderarmoede in België. Met hun vastberaden inzet en zorgpartners werken ze hard aan een duurzame oplossing die écht het verschil maakt voor kinderen in nood. Ze zorgen ervoor dat de problematiek van kinderarmoede uit de schaduw wordt gezet en geven kinderen de kansen die ze verdienen.

Nieuwe website in recordtijd.
Door een vendor lock-in bij een vorige partner was het van cruciaal belang om snel een nieuwe website te lanceren. Wij namen de uitdaging aan en binnen slechts één maand was de nieuwe site een feit. Van de vernieuwde huisstijl tot de tweetalige copy en het design & development – alles werd in een razendsnel tempo én kwalitatief- geleverd.



Volle brooddozen, vol goede bedoelingen.
Pelicano doet jaarlijks mee aan de Volle Brooddoos actie, en wij stonden klaar om deze campagne naar een hoger niveau te tillen. We werkten samen met Jeroen Meus om de boodschap kracht bij te zetten, en onze foodstyliste zorgde ervoor dat de boterhammen er onweerstaanbaar lekker uitzagen. We zorgden voor een opvallende slogan en campagnebeeld en ondersteunden de socials zodat het publiek volledig werd meegenomen in het verhaal van de actie.


Bubbels, bubbels en nog meer bubbels.
Op de nieuwe website van Pelicano verschijnen er heel wat bubbels. Maar deze bubbels zijn niet zomaar versieringen. Ze dragen krachtige symboliek. Ze staan voor het recht van elk kind om gewoon kind te zijn, om te spelen, te lachen en te dromen, zonder zich druk te maken over de ellende van armoede. Bubbels representeren ook de sociale barrières die kinderen door armoede ervaren, van het missen van schooluitstappen tot verjaardagsfeestjes en hobby’s. Pelicano richt zich met hun werk op 7 pijlers voor een duurzame oplossing. Elke donatie is een “bubbel” die helpt om die vicieuze cirkel van armoede te doorbreken.




Een website die echt werkt (én converteert).
Pelicano kan niet bestaan zonder de steun van gulle donateurs, en dat was dan ook het belangrijkste doel van de nieuwe website: mensen laten doneren. We integreerden het donatieplatform en zorgden ervoor dat de drempel om bij te dragen zo laag mogelijk was. Dankzij de verbeterde gebruikservaring kunnen bezoekers nu sneller en makkelijker bijdragen aan een betere toekomst voor de kinderen die het het hardst nodig hebben.