Hello Archie, duurzame
en kwalitatieve essentials.

Hello life.
Het nieuwe logo van Hello Archie, de online shop voor ouder en kind, is geboren! Het uitgepuurde resultaat representeert een nieuw begin, het leven en een grote hoop passie.
We begonnen met een briefing waar het al snel duidelijk was welke visie Birgit voor ogen had. Een zacht logo met de nadruk op Archie dat puurheid en kwaliteit uitstraalt maar tegelijkertijd ook een wauw-gevoel geeft. Zo gezegd, zo gedaan.

Webshop voor clean products.
We begonnen dit proces met alle pistes te verkennen. De ene al wat gewaagder dan de ander. Uiteindelijk matchte het voor Birgit het beste met de uitgepuurde lijntekening waar de nadruk duidelijk lag op Hello Archie. Welke typografie,
kleur en afwerking was een volgende stap.
Hierboven is het proces te zien hoe we tot het uiteindelijke logo kwamen. Een gevulde vorm? Een dikkere lijn? Hetzelfde font of net niet? Alle verschillende opties werden bekeken.
Uiteindelijk kwamen we tot het uiteindelijke logo met de 2 verschillende fonts die omarmd worden door een simpele, dunne, ei-vormige lijntekening.

Versies voor iedereen.
Natuurlijk is er meer dan één versie. Naast de standaard vorm met de lijntekening zorgden we ook voor een symbool met de A, een gevulde vorm en verschillende vormen en kleuren die terug mogen in de huisstijl.
De herkenbaarste vorm kan daardoor ook gecombineerd worden met vormen in dezelfde stijl. Hierdoor komt de volledige huisstijl tot leven en ontstaat er zowel online als op print beweging in de branding.

Brandbook.
Naast de creatie van het logo berzorgden we Birgit ook een uitgebreid brandbook met alle belangrijke informatie over het gebruik van het logo.
Zo wordt hier onder andere het kleurgebruik, de typografie, het gebruik van witruimtes en het technische design uitgelegd. Een handige gids om bij de start van het avontuur altijd dichtbij te hebben om naar terug te kunnen grijpen.

Zacht kleurgebruik.
We creërden een kleurenpalet met verschillende tinten die aansluiten bij de brand van Hello Archie. Het kleurenpalet is stoer en tegelijkertijd zacht. Het zorgt voor een sfeer waar iedereen wel iets kan vinden waarin hij of zij zich herkent.
Door de verschillende kleuren door elkaar te gebruiken ontstaat er een algemene samenhang in de volledige branding waar er toch ruimte is voor genoeg variatie. Missie geslaagd!

“Dankzij Bosh and Bordon had ik in no time de nieuwe website die ik voor ogen had, en meer! In slechts drie weken kregen ze het voor elkaar. B&B begreep mijn noden als geen ander en zette deze zonder lange doorlooptijden direct om in resultaat.
Enkel mooie woorden en een warme aanbeveling voor Bosh & Bordon!”

Thibo Christiaens – bestuurder Brandimpact

Interesse om
samen te werken?

Of gewoon een vraag?